Страници

Sunday, 2 February 2014

Jeff Lemire: "Lost Dogs" и "The Underwater Welder"

Още след първата ми среща с Джеф, знаех, че той е диамант и бързо ще се настани в редицата на любимците ми. Този пост, с моето извинение, вероятно ще прерасне изцяло във fangirl-стване.

Типично за всичките му новели досега, историите са доста тежки, но това е и чара им. Lemire не ти спестява нищо и показва предателство, убийство и всички възможни човешки грехове и недостатъци такива каквито са. Понякога героите са добри, друг път объркани, но в повечето случаи са истински хора - нито добри, нито лоши - просто принудени да вземат конкретни решения.

Lost Dogs
Graphic Novel,  
By   Lemire

Art: 4
Story: 5
Overall rating: 4.5

"Lost Dogs" е кратка, но съкрушителна история за човек, който внезапно губи семейството си по най-лошия възможен начин. В последствие, той се среща с Джак, старец с подобна съдба; the two lost dogs. 
Оригинално издаден през 2005, през 2012 беше преиздаден; около 104 страници е и бързо се чете.
Харесаха ми стилистичните избори - добавянето на червеното с типичните за Lemire бяло и черно подчертава кръвта и увеличава чувството за трагичност и създава чувство на "белязаност" у главния герой.
Дали края беше или не беше щастлив - ще си прецените сами. Препоръчвам на всеки ценител на добрата графична новела. За съжаление я няма на българският пазар, но заинтересованите може да ми пишат съобщение за електронен вариант на английски.




The Underwater Welder
Graphic Novel,
By  

Art: 4
Story: 5

Overall rating: 4

"The underwater Welder", четох през лятото и за разлика от  "Lost Dogs", тук главният герой е на кръстопът - да загуби семейството, което има или да продължи да блуждае из спомените за разочарованието, което е бил баща му. Историята е увлекателно подводно приключение из спомените му увлича със своята сериозност и елемент на фантазия.
Хареса ми много; отново, красиви детайли и добре изпипан сюжет. Пристрастна съм и докато не е любимата ми от списъка с творби на Lemire, определено е в моя топ 10 на най-добри в жанра.

No comments:

Post a Comment